پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226834
چه کساني بايد آزمايش HIV بدهند؟
تاریخ انتشار : 1395/08/08 09:17:56
نمایش : 1096
رييس اداره کنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت، مراحل تشخيص قطعي ابتلا به ايدز و همچنين چگونگي حمايت از اين بيماران را تشريح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر پروين افسر کازروني درباره مراحل تشخيص قطعي ابتلا به ايدز گفت: زمان تشخيص ابتلا به بيماري ايدز، بستگي به راه ورود ويروس به بدن و حجم آن دارد. اين مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان مي‌برد. زماني که فردي با اين ويروس مواجهه پيدا مي‌کند، اگر همان موقع آزمايش انجام دهد، پاسخ آن منفي است، مگر اينکه شخص قبلا به ويروس آلوده شده باشد.

وي تعداد انجام آزمايش تشخيص ابتلا به ايدز را سه بار و در زمان‌هاي شش هفته، سه ماه و شش ماه بعد از ورود ويروس به بدن اعلام کرد و افزود: اگر جواب آزمايش، شش هفته بعد از مشکوک شدن به ابتلا، نيز منفي بود توصيه مي‌شود بيمار سه ماه بعد هم دوباره آزمايش را تکرار کند . البته انجام آن تا شش ماه بعد هم تمديد مي‌شود. در عين حال بيشتر موارد مبتلا به ايدز، در همان مرحله شش هفته به بعد تشخيص داده مي‌شود.

کازروني در خصوص خدماتي که به بيماران مبتلا به ايدز ارائه مي‌شود نيز توضيح داد و گفت: تمام خدمات تشخيص قطعي، مراقبت و درمان که در مراکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري ارائه مي‌شود، کاملا رايگان است. در اين مراکز ارزيابي‌هاي باليني و آزمايشگاهي براي افراد انجام مي‌شود؛ چراکه وضعيت سيستم ايمني بدن اين بيماران بايد به طور مرتب بررسي شود. همچنين بيماران از نظر ابتلا به سل نيز معاينه مي‌شوند و اگر لازم باشد داروهاي پيشگيري به آنها داده مي‌شود.

وي ادامه داد: بيماران مبتلا به ايدز، قبل از شروع درمان دارويي، هر سه ماه يک بار بررسي مي‌شوند، اما از زماني که درمان ضد ويروسي آغاز مي‌شود، ماهي يک بار وضعيت سلامت آنها بررسي مي‌شود.

به گفته رييس اداره ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت، در مراکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري، ارائه خدمات آموزشي به بيماران، مشاوره، حمايت‌هاي روحي، رواني و اجتماعي و ارجاع معتادان تزريقي به کلينيک‌هاي متادون درماني نيز مد نظر قرار گرفته‌است.

کازروني در ادامه به فعاليت باشگاه‌هاي مثبت که به عنوان يک نهاد غيردولتي در راستاي حمايت‌هاي‌ رواني و اجتماعي از بيماران ايدز راه‌اندازي شده‌اند نيز اشاره و تصريح کرد: در اين مراکز، آموزش و مشاوره توسط افراد همسان به بيماران ارائه مي‌شود. پايبندي به درمان در مساله ايدز، اهميت زيادي دارد؛ به همين دليل گروه‌هاي همسان که تجربه اين بيماري را دارند، به افراد ديگر درباره اهميت پايبندي به دارو و درمان، عوارض آن و ... آگاهي مي‌دهند. آنها همچنين تلاش مي‌کنند افراد همسان خود را براي مراجعه به اين مراکز ترغيب کنند.

 بنابر اعلام دفتر کنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت، مردم مي‌توانند در صورت نياز به مشاوره‌هاي تلفني و آگاهي از نشاني مراکز مشاوره حضوري و آزمايش‌هاي لازم که همگي محرمانه و رايگان هستند با شماره‌ تلفن‌هاي ۶۶۰۳۸۹۲۰ -۰۲۱، ۶۶۵۹۳۰۳۰ - ۰۲۱ و ۶۶۵۸۱۵۱۷ - ۰۲۱ تماس بگيرند. در ساير استان‌ها نيز متقاضيان مي‌توانند جهت دريافت شماره تلفن و آدرس مراکز خدمات مشاوره ايدز و بيماري‌هاي رفتاري در استان مورد نظر خود، با اين سه شماره تلفن تماس بگيرند.


سلامت نيوزچه کساني بايد آزمايش HIV بدهند؟ + شماره تلفن مراکز مشاوره ايدز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html